Με πλήρη μυστικότητα πραγματοποιεί τις τελευταίες ημέρες επίσκεψη στις
εγκαταστάσεις του ΟΣΕ, ανά την Ελλάδα, αντιπροσωπεία Ρώσων επενδυτών που
φαίνεται να ανήκει στον οργανισμό ρωσικών σιδηροδρόμων, του οποίου ο
επικεφαλής Βλαντιμίρ Γιακούνιν διακρίνεται για τα φιλελληνικά του
αισθήματα.
Όπως πληροφορείται το Capital.gr, η περιοδεία των Ρώσων ξεκίνησε από την περασμένη εβδομάδα από το μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης, για να συνεχιστεί στην Αθήνα και τον Πειραιά.
Οι πληροφορίες θέλουν στην επίσκεψη που πραγματοποίησαν, πριν από δύο ημέρες, οι Ρώσοι στο μηχανοστάσιο του Ρέντη, το «παρών» να έδωσε ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Νότης Μηταράκης. Μάλιστα, όπως αναφέρουν πηγές, η σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε παρουσία του κ. Μηταράκη έγινε σε «κλειστό» κύκλο, δεν περιλάμβανε δηλαδή τα υπηρεσιακά στελέχη του ΟΣΕ, προκειμένου να περιοριστεί το ενδεχόμενο διαρροής πληροφοριών.
Την ίδια στιγμή, πριν από αρκετές ημέρες ο επικεφαλής της ΟΣΕ Π. Θεοφανόπουλος είχε μεταβεί στη Μόσχα.
Για τι ενδιαφέρονται
Για μία εταιρεία, όπως τα ρωσικά τρένα, με ετήσιο τζίρο 40 δισ. ευρώ, 85.000 χιλιόμετρα δικτύου και ένα εκατομμύριο υπαλλήλους, η εξαγορά ποσοστού ή του συνόλου των ελληνικών σιδηροδρόμων δεν αποτελεί «big deal».
Ωστόσο, για την ώρα αγνοείται τι ύψους επένδυση σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν οι Ρώσοι στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, από την ιδιωτικοποίηση των οποίων η κυβέρνηση προσβλέπει σε έσοδα της τάξης των 200 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, οι προοπτικές του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, ύστερα από την ολοκλήρωση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής του Νέου Ικονίου, αλλά και η διαχείριση των ελληνικών σιδηροδρομικών υποδομών προσελκύουν το ρωσικό ενδιαφέρον. Οι χαμηλοί τόνοι των ελληνορωσικών επαφών ενδεχομένως να σχετίζονται και με την εντολή του πρωθυπουργού για «πράξεις και όχι λόγια».
Στο παρελθόν ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχαν επιδείξει οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι (SNCF), το οποίο, μεχρι στιγμής μένει να εκδηλωθεί έμπρακτα.
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Όπως πληροφορείται το Capital.gr, η περιοδεία των Ρώσων ξεκίνησε από την περασμένη εβδομάδα από το μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης, για να συνεχιστεί στην Αθήνα και τον Πειραιά.
Οι πληροφορίες θέλουν στην επίσκεψη που πραγματοποίησαν, πριν από δύο ημέρες, οι Ρώσοι στο μηχανοστάσιο του Ρέντη, το «παρών» να έδωσε ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Νότης Μηταράκης. Μάλιστα, όπως αναφέρουν πηγές, η σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε παρουσία του κ. Μηταράκη έγινε σε «κλειστό» κύκλο, δεν περιλάμβανε δηλαδή τα υπηρεσιακά στελέχη του ΟΣΕ, προκειμένου να περιοριστεί το ενδεχόμενο διαρροής πληροφοριών.
Την ίδια στιγμή, πριν από αρκετές ημέρες ο επικεφαλής της ΟΣΕ Π. Θεοφανόπουλος είχε μεταβεί στη Μόσχα.
Για τι ενδιαφέρονται
Για μία εταιρεία, όπως τα ρωσικά τρένα, με ετήσιο τζίρο 40 δισ. ευρώ, 85.000 χιλιόμετρα δικτύου και ένα εκατομμύριο υπαλλήλους, η εξαγορά ποσοστού ή του συνόλου των ελληνικών σιδηροδρόμων δεν αποτελεί «big deal».
Ωστόσο, για την ώρα αγνοείται τι ύψους επένδυση σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν οι Ρώσοι στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, από την ιδιωτικοποίηση των οποίων η κυβέρνηση προσβλέπει σε έσοδα της τάξης των 200 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, οι προοπτικές του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, ύστερα από την ολοκλήρωση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής του Νέου Ικονίου, αλλά και η διαχείριση των ελληνικών σιδηροδρομικών υποδομών προσελκύουν το ρωσικό ενδιαφέρον. Οι χαμηλοί τόνοι των ελληνορωσικών επαφών ενδεχομένως να σχετίζονται και με την εντολή του πρωθυπουργού για «πράξεις και όχι λόγια».
Στο παρελθόν ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχαν επιδείξει οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι (SNCF), το οποίο, μεχρι στιγμής μένει να εκδηλωθεί έμπρακτα.
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου