Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

Tα 5 μυστικά της επανεκλογής Ομπάμα



Πόσο εύκολο είναι να «βγάλεις» έναν πρόεδρο και δη στην Αμερική; Για τον Τζιμ Μεσίνα, τον υπεύθυνο της προεκλογικής καμπάνιας των Δημοκρατικών, δεν φαίνεται και πολύ δύσκολο. Όλα ξεκίνησαν όταν ο Ομπάμα του ζήτησε να σχεδιάσει μια καμπάνια σχεδιασμένη «από τη βάση». «Έτσι καταφέραμε να φτάσουμε σε προσέλευση έναν αριθμό που επί 18 μήνες μου έλεγαν ότι δεν μπορούσαμε να πετύχουμε» σχολιάζει. Ειδικότερα όσον αφορά τους άνεργους, τις μειοψηφίες, τις γυναίκες και τους νέους, οι Ρεπουμπλικάνοι και πολλοί πολιτικοί αναλυτές θεωρούσαν ότι δεν μπορούσαν να φτάσουν τα ποσοστά του 2008. Αποδείχθηκε ότι είχαν άδικο. Πως ακριβώς έγινε αυτό; Ο Μεσίνα, ενώπιον του αρχισυντάκτη της «Politico» Μάικ Άλεν, απαρίθμησε τους λόγους:
1.Οι ψηφοφόροι πρέπει να πολιορκούνται. Με άλλα λόγια, δεν μπορείτε να οικοδομήσουμε απλά μια εκστρατεία και να υποθέτουμε ότι οι ψηφοφόροι θα έρθουν. Ο Μεσίνα ξεκινά με τον υποψήφιο: «Κερδίσαμε αυτές τις εκλογές λόγω του Μπαράκ Ομπάμα». Το επόμενο βήμα είναι να εκτελέσουμε μια «διαρκή λειτουργία» με συνεχή επαφή με τους ψηφοφόρους. Στο μεσοδιάστημα του 2010, οι Δημοκρατικοί νόμιζαν ότι θα μπορούσε να παρουσιάσουν μια εικόνα του Ομπάμα και οι υποστηρικτές του «μαγικά» θα εμφανιστούν, λέει ο Μεσίνα. «Δεν λειτουργεί έτσι». Πρέπει να υπάρξει «μια συνεχής συζήτηση σχετικά με το γιατί θα πρέπει να στηρίξουν τον πρόεδρο, σχετικά με το γιατί θα πρέπει να βγουν και να ψηφίσουν». Τον Σεπτέμβριο του 2011, η εκστρατεία του Ομπάμα ξεκίνησε την Επιχείρηση Ψήφος, η οποία επικεντρώθηκε σε οκτώ ομάδες-στόχους: γυναίκες, μαύρους,  ηλικιωμένους, ισπανόφωνους, Ασιάτες-Αμερικανούς, Εβραίους, ομοφυλόφιλους και νέους ψηφοφόρους. Με τους Αφρο-Αμερικανούς, για παράδειγμα, υπήρξε ιδιαίτερη προσέγγιση σε ινστιτούτα αισθητικής, κομμωτήρια, επιχειρήσεις που ανήκουν σε  μαύρους και ιστορικά μαύρα κολλέγια.
2. Η προσέγγιση από πόρτα σε πόρτα θεωρείται σημαντική. Μια πλημμύρα  χρημάτων από εξωτερικές ομάδες -ως αποτέλεσμα απόφασης του Ανωτάτου Δικαστηρίου των Ηνωμένων Πολιτών το 2010 – δημιούργησε μια «τεράστια κακοφωνία της τηλεόρασης» κατά τους τελευταίους μήνες της εκστρατείας, καθιστώντας δυσκολότερο να ξεχωρίσει ένα μήνυμα.

Το χτύπημα πόρτα με πόρτα – μόνο όταν ξέρετε ότι ο ψηφοφόρος είναι καλόπιστος ή ίσως απλώς χρειάζεται μια ώθηση για να ψηφίσει-  έγινε ένας τρόπος για να ακουστεί το μήνυμα μέσα στη φασαρία. «Η προσέγγιση από πόρτα σε πόρτα θα γίνει πιο σημαντική στο μέλλον» λέει ο Μεσίνα.
3. Η τεχνολογία είναι ακόμα βασιλιάς. Οι μάζες των δεδομένων σχετικά με τις πολιτικές τάσεις του κάθε ψηφοφόρου – που συγκεντρώθηκαν από δημόσιες πηγές και μέσω της επαφής στην εκστρατεία – επέτρεψαν στην εκστρατεία «Ο Ομπάμα για την Αμερική» να στοχεύσει σε ψηφοφόρους με μεγαλύτερη ακρίβεια από ποτέ.
Μια τεχνική που ανέπτυξε η εκστρατεία ήταν αυτή του «στοχευμένου επιμερισμού», στην οποία οι χρήστες μπορούσαν να στείλουν υλικό της εκστρατείας στους φίλους τους μέσω του Facebook. «Θα πάμε οπουδήποτε είναι ο ψηφοφόρος» είπε ο Μεσίνα. Αυτό σήμαινε το Facebook, το Twitter, το Tumblr, το Google και όχι κατ ‘ανάγκη το BarackObama.com. Ένα τμήμα με πάνω από 60 άτομα πλήρους απασχόλησης ενημέρωνε την εκστρατεία ενημέρωσε για το πώς πήγαινε σε καθημερινή βάση. «Το μοντέλο μας προέβλεψε το τελικό αποτέλεσμα στη Φλόριντα με ποσοστό απόκλισης 0,2%» σχολιάζει ο Μεσίνα.

4. Κατά κάποιο τρόπο, ο επόμενος δημοκρατικός υποψήφιος θα πρέπει να ξεκινήσετε από την αρχή. Η σημερινή εκστρατεία θα είναι πεπαλαιωμένη το 2015. Στις αρχές του 2011, ο Μεσίνα συνάντησε τον Στίβεν Σπίλμπεργκ. Ο σκηνοθέτης τον συμβούλεψε: «Ανατίναξε την εκστρατεία». Με άλλα λόγια, ό, τι λειτούργησε το 2008 ήταν από τότε απελπιστικά ξεπερασμένο. «Όποιος έχει τη δουλειά μου την επόμενη προεκλογική περίοδο θα πρέπει να ανατινάξει και να οικοδομήσει τη δική του εκστρατεία, διότι τα πάντα θα αλλάξουν και πάλι μέσα σε τέσσερα χρόνια», λέει ο Μεσίνα.
5. Το μέλλον των δημοσκοπήσεων. Ο Μεσίνα περιφρόνησε αρκετές δημοσκοπήσεις κατά τη διάρκεια του κύκλου της εκστρατείας 2012, πολλές από τις οποίες ήταν εκτός βάσης. Ένα μέρος του θέματος αφορά τα νοικοκυριά που διαθέτουν μόνο κινητό τηλέφωνο. Όταν αυτά δεν αποτελούν δείγματα, ή υπό-δείγμα, τότε οι δημοσκοπήσεις δεν καταφέρνουν να φτάσουν σε πολλούς νέους και μειονότητες. Και από όλα τα τηλέφωνα, οι δημοσκόποι παίρνουν απαντήσεις σε λιγότερο από το 10%. Το γεγονός αυτό καθιστά την προσέγγιση ενός αρκετά μεγάλου δείγματος, ώστε να είναι αξιόπιστη μια δημοσκόπηση, ιδιαίτερα ακριβή.  Ένα άλλο λάθος των δημοσκοπήσεων ήταν η υπόθεση ότι το εκλογικό σώμα έμοιαζε περισσότερο με εκείνο που ψήφισε το 2004 και λιγότερο σαν του 2008, το οποίο είχε μεγαλύτερη από τη συνηθισμένη προσέλευση μειονοτήτων και νεολαίας.

πηγη csmonitor.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου